Kasmet vis labiau pabrėžiamas mokinių su negalia integravimas į bendrojo ugdymo mokyklas. Ugdytojo darbe susiduriama su įvairios kilmės, gebėjimų ir neįgalumo lygio mokiniais. Nacionalinė ugdymo asociacija atkreipia dėmesį, kad per pastaruosius 10 metų JAV moksleivių specialiojo ugdymo programose skaičius išaugo 30 procentų, ir trys iš keturių moksleivių su negalia dalį dienos arba ją visą praleidžia bendrojo ugdymo klasėse. Kai kurie mokiniai į ugdymo įstaigą patenka jau su „etiketėmis“, kai kurie jų gali neatitikti specialiojo ugdymo paslaugų teikimo kriterijų.
Raidos sutrikimą turinčių vaikų socialinio elgesio gerinimas yra itin svarbus užsiėmimų su šiais vaikais aspektas, tačiau dažnai jis tėra savaime suprantamas ugdymo programos elementas, kuriam trūksta aiškių gairių.
Diskusijoje bus remiamasi autorių Stephanny Freeman, Gazi Begum, Kristen Hayashida, Tanya Paparella knyga „Kaip pagerinti socialinė elgesį klasėje“ bei Beth Aune, Beth Burt, Peter Gennaro knygomis „Įtraukioji klasė: elgesio sprendimai“ ir „Įtraukusis ugdymas: elgesio sprendimai klasėje ir už jos ribų“.
Diskutuos ISADD Lietuva ir VUVL Vaiko raidos centro ekspertai.