Tiriamųjų darbų pradinėje mokykloje tikslas – suteikti mokiniams galimybę pasijausti mokslininkais, išbandyti mokslinį metodą, tyrinėjant įgyti gamtamokslinių žinių arba pritaikyti jau įgytas. Jaunesniųjų klasių mokiniai yra itin smalsūs ir domisi įvairiais gamtos reiškiniais; remdamiesi kasdiene patirtimi, siekia juos suprasti, paaiškinti bei pagrįsti. Daugumai mokinių žinias ir supratimą įgyti padeda veiklos, tokios, pavyzdžiui, kaip mokslinis tyrinėjimas.
Gamtamoksliniame užsiėmime jūs, pradinių klasių mokytojai, tapsite mokiniais ir, naudodamiesi neseniai į mokyklas atkeliavusios „Gamtamokslinės spintos“ priemonėmis, tyrinėsite bei pajusite tyrinėjimo džiaugsmą. Planuosite tyrimą, įveiksite visus tyrimo žingsnius, surinksite duomenis, apskaičiuosite rezultatus, lyginsite, rasite skirtumų ir panašumų, darysite išvadas, vieni kitiems pristatysite tyrimo rezultatus ar pan.
Ką daryti, kad „Gamtamokslinės spintos“ atsivertų kiekvienoje gamtamokslinėje pasaulio pažinimo pamokoje? Čia labai svarbu mokytojas. Vaikams reikia įvairios pagalbos, pavyzdžiui, mokantis tyrinėti ir mokytis tyrinėjant. Kaip tai padaryti, jūs, pradinių klasių mokytojai, sužinosite šiame užsiėmime, įgysite naujos patirties – mokysitės organizuoti klasės veiklą ir klasėje atlikti įvairius eksperimentus. Tai turėtų padėti sėkmingai naudotis „Gamtamokslinės spintos“ priemonėmis ir išvengti sunkumų ugdant mokinių gamtamokslinius gebėjimus.
Lektoriai: Doc. dr. Rita Makarskaitė – Petkevičienė, Vilniaus universitetas; mokytoja ekspertė Jurgita Blažienė, Vilniaus Filaretų pradinė mokykla.