Parodos atidarymas
Sveikinimo žodis Parodos dieną prisijunkite prie transliacijos spausdami šią nuorodą https://www.parodamokykla.lt/melynasis-kanalas-1-diena
Sveikinimo žodis Parodos dieną prisijunkite prie transliacijos spausdami šią nuorodą https://www.parodamokykla.lt/melynasis-kanalas-1-diena
Pranešimo metu pasidalysime Alytaus miesto Senamiesčio pradinės mokyklos, Dzūkijos mokyklos, Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos, Alytaus profesinio rengimo centro bendradarbiavimo patirtimi, įgyvendinant Kūrybinio mąstymo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo programą. Lektorė: Vilija Sušinskienė, Alytaus Dzūkijos mokykla ir Jolita Petkevičienė, Alytaus Senamiesčio mokykla. Parodos dieną prisijunkite prie transliacijos spausdami šią nuorodą https://www.parodamokykla.lt/zaliasis-kanalas-1-diena
Renginyje nagrinėsime, kaip pritaikyti virtualią mokymo(si) aplinką „Moodle“, organizuojant matematikos, fizikos ir informacinių technologijų pamokas. Aptarsime refleksijų, interaktyvaus mokymo kūrybinę patirtį. Sužinosite, kaip skirtingų poreikių ir gebėjimų mokiniams diferencijuoti užduotis, padedančias greitai ir veiksmingai į(si)vertinti žinias. Dalyvausite interaktyvioje veikloje „Kaip skaitmenizacija pakeitė mano pamoką?“ Lektoriai: Ingrida Kupčiūnienė, informacinių technologijų mokytoja metodininkė, Sandra Kavaliauskienė, matematikos vyresnioji Read more about Ką darau mokykloje kitaip po nuotolinio darbo?[…]
Nacionalinė švietimo agentūra (NŠA) mokiniams, mokytojams ir mokyklų vadovams parengė nuotolinio mokymo vadovą. Šia priemone siekta apibendrinti įvairias rekomendacijas ir metodinius siūlymus, kad mokyklos būtų pasirengusios galimiems naujiems COVID-19 protrūkiams, taip pat galėtų ateityje tinkamai diegti ir taikyti mišrųjį mokymą, naujus mokymo metodus. Su vadovu galite susipažinti ir atsisiųsti iš Švietimo portalo svetainės skirtos nuotoliniam Read more about Nuotolinio ugdymo vadovas[…]
Kokios yra stipriosios ir kokios silpnosios jūsų mokyklos skaitmeninės kompetencijos sritys? Nuo ko pradėti kaitą? Europos Komisijos sutelkta mokslininkų grupė aprašė skaitmeninę organizacijos kompetenciją ir sukūrė priemonę SELFIE, kuri greitai gali pateikti atsakymus. SELFIE – tai nemokama internetinė priemonė, kuri padeda mokykloms pagal mokytojų, mokinių ir mokyklos vadovų nuomones įsivertinti, kaip joms sekasi naudotis skaitmeninėmis Read more about Kaip įsivertinti mokyklos skaitmeninę kompetenciją? Su SELFIE![…]
Sužinosite ir pamatysite, kaip geografinės informacijos sistemos (GIS) technologijos suteikia galimybes kurti interaktyvius žemėlapius, taikomąsias programas, pristatyti geografinių tyrimų rezultatus ir jais dalytis. Be to, renginyje bus pristatytas kūrybinis žemėlapių konkursas „Mano žemėlapis Lietuvai“, o ankstesnių konkursų dalyviai dalysis savo patirtimi bei įspūdžiais. Lektoriai: Jurgita Rimkuvienė, Hnit-Baltic, Aušra Skrebienė, Panevėžio raj. Raguvos gimnazijos geografijos mokytoja Read more about Geografinių informacinių technologijų (GIS) kūrybinės dirbtuvės[…]
Nuotolinis ugdymas(is) vertinamas dvejopai. Vieni teigia, kad tai puikus būdas auginti mokinių savivaldžio mokymosi gebėjimus, padėti išsiskleisti jų kūrybiškumui, mokytis šiuolaikiškai, pasitelkiant neišsenkančius skaitmeninius išteklius. Kiti, priešingai, teigia, kad mokiniai, mokydamiesi nuotoliniu būdu, ne tik patiria stresą, bet ir nėra užtikrinamas kokybiškas jų ugdymas, o Lietuvoje mokykloms sukurtas skaitmeninis turinys neatitinka kokybės kriterijų. Kaip yra Read more about Nuotolinio mokymosi iššūkiai lietuvių kalbos pamokose[…]
Šis Londone įkurtas konkursas kasmet pritraukia dalyvių iš Lietuvos ir kitų pasaulio šalių. Jis vyksta ir Vilniuje, ir žymiuosiuose pasaulio miestuose – Kembridže, Bostone, Sidnėjuje ir kituose. Mokiniai turi galimybę varžytis socialinių mokslų, meno ir dizaino, kultūros ir literatūros, gamtos mokslų ir technologijų, ekonomikos ir verslo srityse. Jie nagrinėja pateiktą šių sričių medžiagą (filmukus ir Read more about „Įveik savo ribas!“ Owlypia – tarptautinės intelektinės varžybos anglų kalba, skirtos 9–18 metų amžiaus mokiniams![…]
Projekto „Prisijungusi Lietuva“ e. skautų savanorių tinklo ambasadorius, TV ir radijo laidų vedėjas bei muzikantas Lukas Keraitis pristatys projektą „Prisijungusi Lietuva“ ir šio projekto dalį – e. skautų savanorių veiklą. L. Keraitis skaitys pranešimą „Dirbtinis intelektas mūsų kasdienybėje: kur jis pritaikomas?“ Pranešimo metu bus pristatyti dirbtinio intelekto pritaikymo būdai, bus iškeltas klausimas, ar tokiai ateičiai Read more about Dirbtinis intelektas mūsų kasdienybėje: kur jis pritaikomas? Projekto „Prisijungusi Lietuva“ pristatymas[…]
Antrus metus iš eilės Lietuvoje organizuojama tarptautinė mokinių projektų olimpiada – Vilnius International Project Olympiad – VILIPO. Šis konkursas skirtas Lietuvos ir užsienio šalių mokiniams nuo 14 iki 19 metų. Konkurso idėja – skirtingų šalių mokinių mokslinių ir meninių projektų, kurių temos apima aktualių gamtosaugos, energijos, inžinerijos problemų sprendimą, pristatymas. Konkurso tikslas – skatinti mokinius Read more about Kviečiame dalyvauti tarptautinėje projektų olimpiadoje VILIPO[…]
Matematika – vienas iš svarbiausių mokomųjų dalykų ugdymo procese. Deja, daugelis mokinių matematiką vis dar laiko „baubu“ – sunkiu dalyku. Dauguma mokinių nepasitiki savo jėgomis, jų santykis su matematika: „Užsimerki ir neri.“ Štai čia ir prireikė PANGEA matematikos konkurso, kurio tikslas – populiarinti matematiką ir sudaryti galimybę tobulėti gabiems mokiniams. Konkursas skirtas 1–10 klasių mokiniams Read more about Tarptautinis matematikos konkursas PANGEA – tiems, kas mėgsta matematiką ir nori sustiprinti pasitikėjimą savo jėgomis[…]
PProjektas „Prisijungusi Lietuva“ ir jų e. skautų savanorių tinklas dovanoja renginio žiūrovams nemokamą jaunimo grupės „Baltos varnos“ akustinį koncertą. Koncerto metu dainininkės paragins suspėti dalyvauti virtualiame protmūšyje ir laimėti prizų. Po koncerto bus skelbiama protmūšio pabaiga – laimėtojus skelbs „Facebook“ „Prisijungusi Lietuva“ paskyroje. Grupę „Baltos varnos“ sudaro seserys dvynės Milda ir Teresė Andrijauskaitės, puikiai žinomos Read more about „Prisijungusi Lietuva“ projekto pristatymas ir koncertas[…]
Užsienio kalboms mokytis sukurta be galo daug įvairių įrankių ir priemonių. Juos mokytojai gali rinktis pagal veiklos pobūdį, nagrinėjamą temą, ugdomą gebėjimą ar mokinių amžių. Vis dėlto vieni įrankiai yra universalesni už kitus ir tinka įvairesnėse situacijose. Užsiėmime kviesime jus pasidalyti savo mėgstamiausiais įrankiais, o mes pasidalysime patirtimi, kaip naudojamės įrankiu „Quizlet“ užsienio kalbų pamokose. Read more about Koks IT įrankis geriausiai tinka užsienio kalboms mokyti(s)?[…]
Vaizdo projektų kūrimas – mėgstamiausia mokinių veikla, tačiau mokytojai dažnai skundžiasi, kad tokia veikla atima labai daug laiko. Šiame užsiėmime diskutuosime, kaip pasirengti pamokai ir kokius įrankius pasirinkti, kad mokiniai sukurtų savo vaizdo projektus per 45 minutes. Naudodamiesi išmaniaisiais įrenginiais, pamėginsime ir patys sukurti savo trumpus vaizdo projektus.
Projekto ,,būsiu_” organizuojama konferencija, kuri skirta mokinių profesiniam orientavimui, bus tiesiogiai transliuojama visoms šalies mokykloms. Supažindinsime mokinius su jų karjeros galimybėmis ir pasirinkimais ateityje, įvairiausiomis profesijomis, ateities kompetencijomis, profesionalų patirtimi, taip pat galimybėmis kurti Lietuvai ir pasauliui. Konferencijoje dalyvauja: šiuo metu populiariausias Lietuvoje ,,youtuberis” Paul de Miko; populiariausias ,,būsiu_” lektorius Rimvydas Jurkuvėnas; karjeros konsultantė, lektorė, Read more about Lietuvos 100-mečio nacionalinė karjeros savaitė: finalinė konferencija mokiniams[…]
Domitės kasdien vartojamų maisto produktų kokybe, girdite nemažai prieštaringos informacijos apie jų sudėtį? Gal norite pamėginti nustatyti patys? Į pagalbą pasitelkę fizikos ir chemijos žinias bei laboratorinę įrangą, išmatuosite gaiviųjų gėrimų šviesos lūžio rodiklį, kuris byloja apie cukraus kiekį juose. Su maistu ir vandeniu žmogus gauna organizmui reikalingų mineralinių medžiagų. Mineralinės medžiagos teikia vandeniui savotiškai Read more about Kaip išsklaidyti abejones dėl maisto sudėties[…]
Kas yra speleologas? Tai žmogus, lendantis į urvus? O gal turistas Žemės gelmėse, taip pat sportininkas, atradėjas, mokslininkas? Kokiomis savybėmis turi pasižymėti žmonės, norintys būti speleologais? Ateikite, susipažinsime ir pasikalbėsime! Tai labai reta galimybė susitikti su speleologais ne Žemės gelmėse. Būtinai atvykite paklausyti ir paklausti!
Ar žinote, kas yra vandenilio dujos, kur jos šiais laikais naudojamos? O kaip galima išskirti šių dujų, kaip sužinoti, kad mėgintuvėlyje jų tikrai yra, juk jos nematomos? Užsiėmime galėsite patys gauti vandenilio dujų, jas surinkti dviem dujų surinkimo būdais ir patikrinti vandenilio sprogimą. Sužinosite apie vandenilio atsiradimo istoriją, jo savybes ir panaudojimą kosminėje pramonėje bei Read more about „Alchemikų“ paslaptys[…]
Technologijos ir socialiniai tinklai kuria naują, dinamišką realybę, kuri yra šiuolaikinio jaunimo gyvenimo dalis. Nors socialinių tinklų žvaigždės atvirai dalijasi, kad populiarumo be įdėto darbo nepasieksi, tačiau nemažėja jaunimo, svajojančio apie greitą sėkmę ir lengvai pasiekiamus rezultatus. Šiame kontekste mokyklos vaidmuo itin svarbus. Mokykla yra vieta, kurioje galima atvirai kalbėtis, kad bet kokiai sėkmei pasiekti Read more about Kas yra tikroji branda? Ar tikrai brandos atestatą gavę jaunuoliai yra brandūs gyvenimui?[…]
Ar kada nors teko pažvelgti į radijo imtuvo vidų? Ne? Tuomet šis užsiėmimas būtent jums! Kiekvienas turėsite galimybę ne tik pažvelgti į radijo imtuvo vidų, bet ir susikonstruoti veikiantį radijo imtuvą bei išgirsti iš savo sukonstruoto radijo mėgstamą radijo stotį. Teks pabūti ir detektyvais – sujungtoje grandinėje reikės aptikti visas pagrindines radijo dalis! Su sukonstruotais Read more about Sukurk nuosavą radijo imtuvą ir detektorių[…]
Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui, sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.
Gaminsite kofeino kristalus iš kofeino tablečių: trinsite tabletes, kaitinsite mišinį mikrobangų krosnelėje ir mikroskopu jį tyrinėsite. Kodėl kavos ir energiniai gėrimai mums suteikia daug energijos? Kiek vidutiniškai turėtume suvartoti kofeino per dieną ir kas atsitinka, kai jo vartojama per daug? Kokia kofeino tablečių paskirtis ir ar jų sudėtyje yra kitų ingredientų negu kofeinas? Užsiėmime sužinosite Read more about Kofeino kristalai[…]
Tyrinėsite tikrą kiaulės širdį ir plaučius! Naudodamiesi gyvūnų organų pavyzdžiais, veiklų organizatoriai jums paaiškins, kaip veikia ir gyvybę palaiko žmogaus vidaus organai. Dalyvaudami užsiėmime, ne tik atliksite įvairių testų su širdimi bei plaučiais, bet ir juos prapjausite. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.
Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui, sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.
Kaip padėti mokiniui labiau ir lengviau įsisavinti mokomąją medžiagą? Kaip ugdyti mokinių mąstymo įgūdžius? Renginyje susipažinsite su mąstymo žemėlapiais, jų pagrindinėmis savybėmis. Kiekvienas iš žemėlapių bus aptartas ir pristatytas atskirai. Bus pateikti konkretūs ir praktiški pavyzdžiai, kaip pritaikyti mąstymo žemėlapius užsienio kalbos pamokose. Lektorė pasidalys patirtimi iš stažuotės Anglijos mąstymo mokykloje ir jos gerąja praktika, Read more about Tikslingas mąstymo žemėlapių taikymas užsienio (anglų) kalbos pamokose[…]
Ar kiekvienoje pamokoje galima padėti mokiniams veiksmingai ugdytis XXI a. gebėjimus bei socialinį ir emocinį intelektą, siekiant įgyvendinti pamokos uždavinį?Užsiėmime susipažinsite su veiksmingais metodais, padedančiais organizuoti pamoką, motyvuoti mokinius ir įsivertinti. „Liniuotė“, „Grafikas“, „Voratinklis“, „Įsivertinimas“… – tai tik keli iš jų. Ateikite ir sužinosite, kaip patobulinti savo pamoką. kiekvienos pamokos metu galima padėti mokiniams efektyviai Read more about Atradau, pabandžiau, dalijuosi[…]
Mokytojo darbe kai kurie dalykai šimtmečiais išlieka itin aktualūs: ugdymo metodai, ugdymo erdvės, mokinių motyvacija, pasiekimų matavimas, mokytojo ir mokinio santykiai. Šiuo metu itin plačiai diskutuojama apie bendrųjų kompetencijų (ypač mokėjimo mokytis kompetencijos) tobulinimą. Tai yra kokybiško žmogaus gyvenimo pagrindas. Remdamasi savo ilgamete pedagogine praktika, mokytoja pasidalys darbo su gabiais mokiniais Alytaus mieste patirtimi, išdėstys Read more about Kompleksinis požiūris į gamtamokslinės kompetencijos ugdymą[…]
Dailės kūrinys gali atverti daugybę paslapčių, jei tik mokėsime jas įžvelgti. Kaip įdomiai mokytis suprasti dailės kūrinius, kaip juos prakalbinti, pasakos doc. Rita Mikučionytė ir Jurga Sprindžiūnienė, dirbančios su mokiniais ne tik klasėje, bet ir galerijose, gatvėse, gamtoje. Užsiėmimą apibendrinsime diskusija.
Renginyje aptarsime šiuolaikiniam mokiniui itin svarbius finansinius klausimus: Kodėl svarbu mokėti socialinio draudimo mokesčius? Kaip išmokti valdyti finansus ir išvengti sunkumų? Ką apie Jus pasako asmeninė kredito istorija? Dalyvauja: Andrius Žukauskas, Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos moksleivis; Danutė Bareikienė, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos ekonomikos mokytoja ekspertė; Regina Utkienė, Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių informacijos departamento direktorė; Donatas Jankauskas, Read more about Ką reikėtų žinoti savarankiško gyvenimo pradžioje socialiniais ir finansiniais klausimais?[…]
Dalyviai susipažins su praktine patirtimi organizuojant integruotą ugdymą, geimifikacijos, problemų sprendimo bendradarbiaujant ir IKT įrankių panaudojimu mokinių motyvacijos didinimui. Dalyviai praktiškai išbandys kelis skaitmeninius įrankius ugdymo turinio kūrimui (pvz., Learningapps ), mokinių asmeninės pažangos vertinimui bei įsivertinimui (pvz., Mentimeter, Quizelize, Plickers), bendravimui ir bendradarbiavimui ( pvz., TesTeach, Lino ir kt.). Patirtimi dalinsis Ugdymo plėtotės centro Read more about Inovatyvus mokytojas – iššūkis ar kasdienybė?[…]
Norite suprasti elektroforezės proceso esmę, bet neturite sąlygų mokykloje ją atlikti? Atvykite, mes jums padėsime – praktiškai įrodysime, kad elektroforezę galima atlikti kiekvienoje mokykloje, naudojantis pačių pagamintomis priemonėmis. Paaiškinsime, kaip pasigaminti reikalingą įrangą, o Jūs gaminsite agaro gelį, buferinį tirpalą, užpildysite agaro šulinėlius ir stebėsite elektroforezės eigą vizualiai, be jokios specialios įrangos. Susidomėjote? Tuomet šis Read more about Elektroforezė[…]
Norite suprasti elektroforezės proceso esmę, bet neturite sąlygų mokykloje ją atlikti? Atvykite, mes jums padėsime – praktiškai įrodysime, kad elektroforezę galima atlikti kiekvienoje mokykloje, naudojantis pačių pagamintomis priemonėmis. Paaiškinsime, kaip pasigaminti reikalingą įrangą, o Jūs gaminsite agaro gelį, buferinį tirpalą, užpildysite agaro šulinėlius ir stebėsite elektroforezės eigą vizualiai, be jokios specialios įrangos. Susidomėjote? Tuomet šis Read more about Elektroforezė[…]
Ką šiandien reiškia būti aktyviam ir pilietiškam? Kam to reikia ir ką tai suteikia asmenybei? Kas aš esu ir kuo nenorėčiau būti? Ar visi mes lygūs? Aktyvus dalyvavimas, tikėjimas, kad pasaulis keičiasi, nes žmonės imasi iniciatyvų, yra sąmoningo piliečio bruožas. Per praktinį užsiėmimą atliksite užduotis apie socialinį solidarumą ir analizuosite pilietiškumo vertybes. Išsiaiškinsite, ką reiškia Read more about Aktyvus pilietiškumas[…]
Aptarsime ir pristatysime nemokamą interaktyvią, istorijomis paremtąmetodiką, kurioje detalės yra projektuojamos Solidworks pagalba, o tada yra simuliuojama jų apkrova keliais skirtingais būdais ir tikrinamos silpnosios vietos. Atspausdintus detalę, ji yra paveikiama tam skirtais įrenginiais tokiomis pat apkrovomis, kaip simuliacijoje, ir žiūrima ar simuliacija atitiko realybę. Taip mokoma, kaip optimizuoti detalės konstrukciją. Organizuosime diskusiją tarp mokytojų Read more about Solidworks projektavimas kuriant ir griaunant 3D spausdintuvais[…]
Šrifto kompozicijose labai svarbu, kaip išdėstomas tekstas. Svarbu raidžių dydis, tarpai tarp ženklų, ritmas. Žinant pagrindines šrifto komponavimo taisykles, galima sukurti originalias šrifto kompozicijas. Kūrybinėse dirbtuvėse kursite ritmiškas šriftines kompozicijas, net ir neskirdami pernelyg daug dėmesio pačiai kaligrafijai.
Šrifto kompozicijose labai svarbu, kaip išdėstomas tekstas. Svarbu raidžių dydis, tarpai tarp ženklų, ritmas. Žinant pagrindines šrifto komponavimo taisykles, galima sukurti originalias šrifto kompozicijas. Kūrybinėse dirbtuvėse kursite ritmiškas šriftines kompozicijas, net ir neskirdami pernelyg daug dėmesio pačiai kaligrafijai.
Susipažinsite su kosmine spinduliuote, jos šaltiniais ir įtaka Žemei. Susikonstruosite Vilsono kamerą ir, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais, atpažinsite mus varstančias daleles, nustatysite dalelių rūšis ir įvertinsite jų skaičių. Išsiaiškinsite, kaip nesudėtingomis priemonėmis galima atlikti kosminių spindulių tyrimus, kokios yra tyrimo plėtojimo galimybės, kaip, remiantis šiuo tyrimu, parengti brandos darbą.
Susipažinsite su kosmine spinduliuote, jos šaltiniais ir įtaka Žemei. Susikonstruosite Vilsono kamerą ir, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais, atpažinsite mus varstančias daleles, nustatysite dalelių rūšis ir įvertinsite jų skaičių. Išsiaiškinsite, kaip nesudėtingomis priemonėmis galima atlikti kosminių spindulių tyrimus, kokios yra tyrimo plėtojimo galimybės, kaip, remiantis šiuo tyrimu, parengti brandos darbą.
Renginys skirtas aptarti, kokios ugdymo kaitos vidurinėje mokykloje norėtume. Diskusijoje kelsime šiuos klausimus: kokia ugdymo turinio kaita atrodytų reikalinga žvelgiant iš edukologų, mokytojų, mokinių, leidėjų perspektyvos? Kokias švietimo problemas tikimasi išspęsti įgyvendinant ugdymo turinio pakeitimus? Ar švietimo bendruomenė sulaukia pakankamai informacijos apie kaitos kryptis? Ar ugdymo kaitos kūrėjai numatę pakankamai laiko programos įgyvendinimui? Ar galima Read more about Ugdymo turinio kaita vidurinėje mokykloje: kokios kaitos norime ir kokios sulauksime?[…]
Kūrybiškumas – viena svarbiausių ateities kompetencijų. Ar įmanoma jo išmokti, jį treniruoti ir kur naudojamas kūrybiškumas? Kodėl tai taps viena svarbiausių kompetencijų ateityje? Diskusijos dalyviai: VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė, VGTU Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorius Eigirdas Žemaitis, mokinių profesinio orientavimo projekto „būsiu_“ vadovė Rima Olberkytė-Stankus, prekinio ženklo „Nunu“ kūrėja Read more about Kūrybiškumas. Kodėl ateityje jis taps svarbiausia kompetencija?[…]
Renginyje susipažinsite, kaip kūno kultūros pamokose panaudoti multifunkcinius diržus (TRX), gimnastikos kamuolius BOSU ir kitas šiuolaikines kūno lavinimo priemones. Užsiėmimą veda: Ramūnas Petraitis (Forum Palace Sporto, pramogų ir verslo centras)
Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei? Kaip neigiamą jų poveikį pakeisti teigiamu? Kokia ugdytojų (mokytojų, mokyklos administracijos, tėvelių) įtaka technologijų poveikį verčiant teigiamu vaikams, jaunimui ir visuomenei? Diskusijoje išgirsite atsakymus į šiuos klausimus. Sužinosite, kokia technologijų įtaka savajai tapatybei ir asmeniniams santykiams (aptarsime ir kai kuriuos realius atvejus), kaip įvairios suinteresuotosios šalys gali išspręsti problemas. Read more about Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei?[…]
Mąstymas, mąstymo gebėjimų ugdymas – vienas iš vadinamųjų XXI a. gebėjimų, būtinų kiekvienam šiuolaikiniam besimokančiajam. Dažnai girdime tokius terminus kaip kritinis mąstymas, problemų sprendimas, aukštesnieji mąstymo gebėjimai ir pan. Kiekvienas jų pabrėžia tam tikrą mąstymo aspektą, tačiau esminiai akcentai yra bendri – kiekvienam besimokančiajam labai svarbu gebėti pasinaudoti turimomis (ar aplinkoje egzistuojančiomis) žiniomis, informacija, taikyti Read more about Ar galima išmatuoti mąstymą?[…]
Dažnai tenka girdėti apibendrintus komentarus apie valstybinius brandos egzaminus, kad egzaminų užduotyse klausiama tik to ir apie tai, ką mokiniai žino, o ne to, kaip ir kodėl jie mąsto, kokiais argumentais grindžia savo nuomonę, kaip vertina literatūros, kultūros, socialinius, gamtos reiškinius ir procesus. Šiame renginyje susipažinsite su skirtingais mokomųjų dalykų užduočių ar jų vertinimo kriterijų Read more about Abiturientai valstybiniuose brandos egzaminuose: žino ar mąsto?[…]
Kas nėra rankose laikęs mobiliojo telefono, interaktyvaus žaislo ar naudojęsis kompiuteriu. Turbūt tokių žmonių šiais laikais rastume labai nedaug. O jei žmogus dar ir smalsus, jis tokią techniką buvo ne kartą ir išardęs. Ką jis ten išvydo? Ogi „žalią pievą“, pribaksnotą keistų elementų, sujungtų „auksiniais keliais“. Siūlome išmėginti praktinę veiklą – ją atliekant atsakysime, kaip Read more about Elektronų kelionė per „žalią pievą auksiniu keliu“[…]
Ar gali elektronai išsigąsti? Ir ko? Šiame užsiėmime sujungsite elektrinę grandinę pagal pateiktą schemą, prijungsite matavimo įrangą, parengsite ją darbui ir apdorosite gautus duomenis. Keisdami virpesių kontūro savybes – kondensatoriaus talpą ir ritės induktyvumą, stebėsite, kaip kinta kontūro laisvųjų virpesių periodas ir dažnis. Kviečiame atvykti ir ne tik teoriškai, bet ir praktiškai pažvelgti į dėsnius, Read more about „Išsigandusių“ elektronų pėdsakais[…]
Paauglystė – pats įdomiausias, gražiausias, bet tuo pat metu ir sunkiausias ir sudėtingiausias iš visų amžiaus tarpsnių. Vaikas tampa suaugusiuoju ir šis procesas yra labai ypatingas. Šiuo laikotarpiu vyksta anatominiai-fiziologiniai, socialiniai ir intelektualiniai pokyčiai, intensyviai vystosi gyvenimo ir veiklos samprata, vyksta socialinio vaidmens paieškos, psichoemocinė būklė būna nestabili dėl hormonų pokyčių. Taip pat gilėja moralinės vertybės, Read more about Paauglystės laikotarpio ypatumai ir iššūkiai (Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos kontekste)[…]
Susipažinsite su medijų raštingumo samprata ir jos reikšme šiuolaikiniame vizualiosios kultūros persmelktame pasaulyje. Sužinosite apie jau antrus metus vykstančio Britų tarybos ir VšĮ „Meno avilys“ (bendradarbiaujant su Ugdymo plėtotės centru) projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ įgyvendinamą, susipažinsite su šio projekto gerąja patirtimi ir projekto metu sukurtais mokymo įrankiais mokytojams (metodinėmis priemonėmis). Kaip Read more about Dideli maži ekranai. Kaip prisijaukinti medijas?[…]
Atlikdami tiriamąjį darbą išsiaiškinsite, kaip kepenų fermentas katalazė reaguoja į skirtingas substrato (vandenilio peroksido) koncentracijas. Turėsite unikalią galimybę savarankiškai atlikti matavimus, fiksuoti duomenis elektroninėse lentelėse ir grafiškai pavaizduoti gautus rezultatus. O tyrimo metu, panaudoję „slaptą ginklą“, galėsite sukurti efektingą šou elementą.
Atlikdami tiriamąjį darbą išsiaiškinsite, kaip kepenų fermentas katalazė reaguoja į skirtingas substrato (vandenilio peroksido) koncentracijas. Turėsite unikalią galimybę savarankiškai atlikti matavimus, fiksuoti duomenis elektroninėse lentelėse ir grafiškai pavaizduoti gautus rezultatus. O tyrimo metu, panaudoję „slaptą ginklą“, galėsite sukurti efektingą šou elementą.
Atlikdami tiriamąjį darbą išsiaiškinsite, kaip kepenų fermentas katalazė reaguoja į skirtingas substrato (vandenilio peroksido) koncentracijas. Turėsite unikalią galimybę savarankiškai atlikti matavimus, fiksuoti duomenis elektroninėse lentelėse ir grafiškai pavaizduoti gautus rezultatus. O tyrimo metu, panaudoję „slaptą ginklą“, galėsite sukurti efektingą šou elementą.
Vienas iš Geros mokyklos koncepcijoje pristatomų mokyklos bruožų yra „Bendruomenė: besimokanti organizacija“ Kodėl Gera mokykla turi būti besimokančia? Ką svarbu žinoti, kad mokymosi procesai su kitais ir iš kitų duotų norimą ir laukiamą rezultatą, kad jie nebūtų savitiksliai ir apsimestiniai? Kodėl svarbios komandos ir kodėl jos turi tapti Geros mokyklos stipria veikiančia jėga? Ką apie Read more about Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ[…]
Diskusija su Lietuvos mokinių parlamento ir Lietuvos moksleivių sąjungos atstovais apie įdomią, gerą pamoką, remiantis Geros mokyklos koncepcijos samprata. Diskusijos tikslas – populiariai pristatyti mokiniams Geros mokyklos koncepcijos idėjas, įgyvendinimo būdus, aiškinantis įdomios, naudingos mokiniui pamokos požymius. Diskusijos klausimai: Kokie požymiai rodo, kad pamoka įdomi? Kaip pamoka tampa (gali tapti) įdomi? Kaip sužinoti, ar kitiems Read more about Kokia pamoka man yra įdomi?[…]
Seminare anglų kalbos mokytojai bus supažindinami su IELTS egzamino rašymo dalies struktūra, užduotimis ir vertinimo kriterijais. Renginyje aptarsime problemas, su kuriomis susiduria laikantieji egzaminą, ir efektyvias rašymo strategijas.
Šioje paskaitoje-diskusijoje susipažinsite su dizainu grindžiamo mąstymo („design thinking“) metodika. Aptarsime, kas tai yra, kuo ji gali būti naudinga pamokose, paskaitose, versle. Susipažinsite su pagrindiniais dizainu grindžiamo proceso etapais, taikymu mokymo(si) procese, kai pats besimokantysis sukuria sau patrauklią mokymosi aplinką – laboratoriją, padedančią jam kūrybiškai išspręsti kylančias problemas. Trumpai aptarsime, kokia mokymosi erdvės samprata ir Read more about Dizainu grindžiama mąstysena: išlaisvink kūrybiškumą[…]
Pasitikėjimo savimi stiprinimas ir sprendimų darymo kompetencijos labai svarbios ugdymo procese, tačiau informacijos apie tai vis dar stinga. Renginyje gvildensime šias temas plačiau, kad turėtumėte ir sau naudos, ir būtų ką grįžus papasakoti mokiniams. Ugdydamiesi pasitikėjimo savimi ir sprendimų darymo kompetencijas aptarsime: – įsitikinimų poveikį mūsų aplinkai; – tinkamų įsitikinimų formavimą; – praktinio proto pažinimą; Read more about Stiprios mintys virsta veiksmais[…]
Diskusijos metu bus: nagrinėjamas neformaliojo švietimo poveikis asmenybės brandai ir sėkmingumui; pristatytas Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inicijuotas ir Mykolo Romerio Universiteto tyrėjų komandos 2016 m. birželio-spalio mėn. nacionaliniu mastu atliktas tyrimas apie neformalaus ugdymo poveikį brandžios (sėkmingos) asmenybės formavimuisi: bruožus, neformalaus ugdymo poveikį, socialinės aplinkos veiksnius, nuo kurių priklauso neformalaus ugdymo poveikis.
Teorinis ir praktinis užsiėmimas, kurio metu bus nagrinėjami tokie klausimai, kaip: Asmeninių ir socialinių gebėjimų atskleidimo bei lavinimo galimybės ir būdai pamokoje. Vertinimo būdai ir jų poveikis vaikams parodo vaiko stiprybes ir tobulėjimo kryptį – ar „priklijuoja etiketę ir pastato į vietą”? Ugdomasis vertinimas (kaip būdas smalsumui, žinių siekimui, pasitikėjimui savimi ir kt. skatinti) mokyklose Read more about Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”[…]
Pranešimo metu kiekvienas dalyvis galės pabandyti 3D mokomuosius objektus ir panirti į 3D pasaulį – iš visų pusių apžiūrėti plakančią širdį, panagrinėti kraujotaką, vožtuvų darbą, pamatyti žmogaus smegenis, akis, taip pat fotosintezę, augalo ląsteles, pabūti chemiku ir panagrinėti chemines struktūras, molekules, virtualiai atlikti pavojingus cheminius eksperimentus ir išvysti kitus 3D mokomuosius objektus.
Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui, sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.
Gaminsite kofeino kristalus iš kofeino tablečių: trinsite tabletes, kaitinsite mišinį mikrobangų krosnelėje ir mikroskopu jį tyrinėsite. Kodėl kavos ir energiniai gėrimai mums suteikia daug energijos? Kiek vidutiniškai turėtume suvartoti kofeino per dieną ir kas atsitinka, kai jo vartojama per daug? Kokia kofeino tablečių paskirtis ir ar jų sudėtyje yra kitų ingredientų negu kofeinas? Užsiėmime sužinosite Read more about Kofeino kristalai[…]
Tyrinėsite tikrą kiaulės širdį ir plaučius! Naudodamiesi gyvūnų organų pavyzdžiais, veiklų organizatoriai jums paaiškins, kaip veikia ir gyvybę palaiko žmogaus vidaus organai. Dalyvaudami užsiėmime, ne tik atliksite įvairių testų su širdimi bei plaučiais, bet ir juos prapjausite. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.
Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui, sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.
Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – Read more about Pokalbiai apie mokyklą[…]
Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie vaikus[…]
Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie inovacijas švietime[…]
Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie ugdymo turinį[…]
Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]
Muzikos mokytojos praktikės pasidalys patirtimi, kaip įtraukti skirtingo amžiaus vaikus į aktyvų muzikos mokymąsi. Dalia Baniulienė pristatys kūrybinių projektų organizavimo patirtį Pasvalio Petro Vileišio gimnazijoje. Kristina Žebrauskaitė-Šileikienė pasidalys aktyviais metodais, kurie gelbsti suvienodinant penktokų muzikinio raštingumo lygį. Susitikimą apibendrinsime diskusija su dalyviais.
Įtraukusis ugdymas – tai pripažinimas, kad visi mokiniai yra skirtingi: jie domisi įvairiais dalykais, turi skirtingų gabumų, į mokyklą ateina iš įvairių šeimų. Taigi ir ugdymas turėtų būti pritaikytas įvairiems mokiniams kiekvienoje mokykloje, kiekvienoje klasėje, kiekvienoje šalyje. Užsiėmime per interaktyvią veiklą sužinosite: Kodėl mokykloje nederėtų visų matuoti pagal vieną matą? Ar esu prastesnis, jei nesu Read more about Įtraukiojo ugdymo link[…]
Renginyje lektorė pasidalins patirtimi, kaip galima rasti bendrą kalbą su šiuolaikiniu mokiniu, kaip moderuoti auklėjamosios klasės veiklą, kaip tėvus įtraukti į gimnazijos bendruomenės veiklas. Susipažinsite su veiksmingais ir praktiškai patikrintais tradiciniais bei inovatyviais darbo metodais, jų derinimo galimybėmis Šiuolaikinis mokinys tampa modernaus pasaulio, užvaldyto informacinių technologijų ir gausybės informacijos šaltinių, dalimi. Tačiau svarbiausi dalykai nesikeičia: Read more about (Ne)noriu būti klasės auklėtoja![…]
Didžiajame hadronų priešpriešinių srautų greitintuve LHC esančių detektorių dydis sunkiai suvokiamas: jie sveria tūkstančius tonų, susideda iš daugybės dalių ir jais naudojasi tūkstančiai mokslininkų visame pasaulyje. Tačiau kai kurie dalelių detektoriai yra labai paprasti ir juos netgi galima pasidaryti namuose. Vienas iš tokių – debesų kamera. Ji buvo sukurta 1938 m. JAV, Berklio universitete. Tokio Read more about Debesų kamera – pasidaryk pats[…]
Didžiajame hadronų priešpriešinių srautų greitintuve LHC esančių detektorių dydis sunkiai suvokiamas: jie sveria tūkstančius tonų, susideda iš daugybės dalių ir jais naudojasi tūkstančiai mokslininkų visame pasaulyje. Tačiau kai kurie dalelių detektoriai yra labai paprasti ir juos netgi galima pasidaryti namuose. Vienas iš tokių – debesų kamera. Ji buvo sukurta 1938 m. JAV, Berklio universitete. Tokio Read more about Debesų kamera – pasidaryk pats[…]
Susipažinsite su nepriklausoma švietimo konsultante Lucy Crehan iš Didžiosios Britanijos. Ji dvejus metus praleido tyrinėdama švietimą PISA tyrimuose lyderiaujančiose šalyse. Lucy stebėjo darbą mokyklose, gyveno kartu su šių mokyklų mokytojais, atliko interviu su mokiniais, tėvais, mokytojais ir švietimo politikos kūrėjais. Sužinosite, ko galėtume pasimokyti iš šių šalių ir kas galėtų būti aktualiausia Lietuvos švietimo sistemai. Read more about Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?[…]
Retai kada pokyčius priimame lengvai. Šiame renginyje pasidalysime Tartu privačios mokyklos (Estijoje), žinomos TERA vardu, patirtimi. Paaiškinsime, kaip mums pavyko per 10 metų mokinių skaičių mokykloje padidinti nuo 70 iki 400. Pasidalysime savo geriausiomis praktikomis inovacijų, grįžtamojo ryšio formų ir mokyklos vadybos srityse. Pademonstruosime, kaip technologijos klasėje gali tapti puikiu pagalbininku. Sužinosite, kaip mes Read more about Kaip, kodėl ir su kuo? TERA patirtis[…]
Išmanieji namai – tai intelektinė sistema, padedanti automatizuoti namuose vykstančius procesus. Fiziškai – tai valdiklių, laidų ir programinės įrangos sistema, sujungta su įvairiais namų prietaisais. Tokie namai gali būti valdomi vienu išmaniuoju įrenginiu (pavyzdžiui, telefonu), todėl Jums nereikia atsikelti nuo sofos tam, kad išjungtumėte šviesą, užtrauktumėte užuolaidas, įjungtumėte televizorių ar pasiruoštumėte puodelį kavos. Be to, Read more about Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis[…]
Išmanieji namai – tai intelektinė sistema, padedanti automatizuoti namuose vykstančius procesus. Fiziškai – tai valdiklių, laidų ir programinės įrangos sistema, sujungta su įvairiais namų prietaisais. Tokie namai gali būti valdomi vienu išmaniuoju įrenginiu (pavyzdžiui, telefonu), todėl Jums nereikia atsikelti nuo sofos tam, kad išjungtumėte šviesą, užtrauktumėte užuolaidas, įjungtumėte televizorių ar pasiruoštumėte puodelį kavos. Be to, Read more about Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis[…]
Išmanieji namai – tai intelektinė sistema, padedanti automatizuoti namuose vykstančius procesus. Fiziškai – tai valdiklių, laidų ir programinės įrangos sistema, sujungta su įvairiais namų prietaisais. Tokie namai gali būti valdomi vienu išmaniuoju įrenginiu (pavyzdžiui, telefonu), todėl Jums nereikia atsikelti nuo sofos tam, kad išjungtumėte šviesą, užtrauktumėte užuolaidas, įjungtumėte televizorių ar pasiruoštumėte puodelį kavos. Be to, Read more about Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis[…]
Linija, taškas, dėmė – vienos svarbiausių meninės raiškos priemonių, be kurių būtų neįmanomas tapybos ar grafikos darbas. Sukursite grafikos darbus ir įsitikinsite, kad tai galima padaryti turint tik paprasčiausias darbo priemones.
Linija, taškas, dėmė – vienos svarbiausių meninės raiškos priemonių, be kurių būtų neįmanomas tapybos ar grafikos darbas. Sukursite grafikos darbus ir įsitikinsite, kad tai galima padaryti turint tik paprasčiausias darbo priemones.
Kodėl architektūra nesibaigia vien kartoniniais namais? Kodėl sporto halė negali būti tokia pati kaip kioskas? Tokius klausimus spręsite dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėse. Diskutuosite, ko reikia, jog vyktų KITOKIA ATEITIES PAMOKA: ar tikrai svarbiausia vieta žinioms įgyti yra mokykla, ar įprastas mokyklos suolas negali būti iškeistas į sūpynes? Išlaisvinsite fantaziją, generuosite idėjas ir rengsite eskizus. Galiausiai montuosite Read more about Sukurk ateities klasę už mokyklos ribų[…]
Viešojoje diskusijoje kviečiame dalyvauti pedagogus – saugesnio interneto ambasadorių (SIA) lektorius, saugesnio interneto jaunimo forumo atstovus. Diskutuosime šiomis temomis: Saugi mokyklos el. erdvė. Kaip jaunimas jaunimui kuria geresnį ir saugesnį internetą. Saugesnio interneto diena SID2018. Per diskusiją aptarsime, kaip mokyklos SIA galėtų koordinuoti kuriančius jaunuolius, jų galimybes įsitraukti į saugios mokyklos el. erdvės kūrimą, Lietuvos Read more about Geresnio ir saugesnio interneto kūrimo patirtis mokyklos bendruomenei[…]
Pasirengimas mokslo konkursams reikalauja nemažai mokinio ir mokytojo pastangų bei laiko. Renginyje sužinosite, ko reikia, kad kuo daugiau mokinių įsitrauktų į tiriamojo darbo veiklas, kaip iš didelės įvairovės pasirinkti tinkamą konkursą ir kokios galimybės veriasi konkursuose dalyvaujantiems jauniesiems tyrėjams. Taip pat sužinosite apie mokinių neformaliojo švietimo centro organizuojamus konkursus: Europos Sąjungos jaunųjų mokslininkų konkursą, „Mūsų Read more about Konkursai jauniesiems tyrėjams. Kodėl verta dalyvauti?[…]
Renginyje sužinosite apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Aptarsite, kaip ne tik atpažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Susitikime savo įžvalgomis apie vaiko gebėjimus ir jų ugdymą dalysis Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro psichologė dr. Aida Šimelionienė ir ESF projekto „Mokinių Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]
Ugdymo institucijos, gerindamos ugdymo pasiekimus, dažnai renkasi taikyti naujausias informacines ir komunikacines technologijas (IKT). Tačiau ne visada pasiekiami tinkami rezultatai. Sėkmę lemia tinkamas organizacijos pasirengimas, jos darbuotojų gebėjimai veiksmingai taikyti skaitmenines technologijas. Siekiant, kad mokyklos gebėtų įsivertinti ir tinkamai susiplanuoti IKT taikymą, Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centras siūlo joms naudoti skaitmeninę kompetenciją turinčių švietimo organizacijų Read more about IKT koordinatoriaus vaidmuo geroje mokykloje. Ką tai galėtų reikšti?[…]
Norint mokykloje tinkamai ugdyti vaiką, svarbios ne tik pažinimo, bet ir socialinės bei emocinės kompetencijos. Tik visuminis vaiko ugdymas gali jam užtikrinti sėkmę mokykloje ir gyvenime. Kas tai yra socialinis ir emocinis ugdymas? Sunku ar lengva jį nuosekliai plėtoti mokykloje? Gal tai švietimo revoliucija? Kas tai turi daryti? Kas nutiks, jeigu nekreipsime dėmesio į nuoseklų Read more about Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?[…]
Pranešimo pradžioje susipažinsite su efektyvaus vadovavimo klasei principais ir emocinio intelekto (EQ) svarba. Sužinosite, kaip emocinis intelektas gali padėti užmegzti su mokiniais bendradarbiavimu grįstus santykius ir kartu pasiekti užsibrėžtų tikslų. Antroje užsiėmimo dalyje praktinės veiklos metu galėsite įsivertinti savo emocinio intelekto lygį, žiūrėsite filmo ištraukas ir, remdamiesi filmu, dalysitės įžvalgomis, kaip tobulinti savo emocinį intelektą
Sužinosite, kokia svarbi organizmui iš maisto gaunama energija, taip pat energijos kiekio priklausomybės veiksnius. Naudodamiesi elektronine programėle, apskaičiuosite, kiek per parą turite gauti energijos, kad jūsų organizmas normaliai augtų, vystytųsi ir atliktų kitas gyvybines funkcijas. Savarankiškai susikonstruosite prietaisą ir juo apskaičiuosite žemės riešuto energiją, ją palyginsite su žirnio ir pupelės išskirtu energijos kiekiu. Darbo pabaigoje Read more about Žemės riešuto galia[…]
Sužinosite, kokia svarbi organizmui iš maisto gaunama energija, taip pat energijos kiekio priklausomybės veiksnius. Naudodamiesi elektronine programėle, apskaičiuosite, kiek per parą turite gauti energijos, kad jūsų organizmas normaliai augtų, vystytųsi ir atliktų kitas gyvybines funkcijas. Savarankiškai susikonstruosite prietaisą ir juo apskaičiuosite žemės riešuto energiją, ją palyginsite su žirnio ir pupelės išskirtu energijos kiekiu. Darbo pabaigoje Read more about Žemės riešuto galia[…]
Dirbdami poromis, pasiruošite skirtingų koncentracijų gliukozės tirpalus. Tam jums reikės prisiminti matavimo dydžius ir formules. Taip pat patobulinsite preparatų ruošimo ir darbo su mikroskopu įgūdžius. Stebėdami raudonojo svogūno ląstelių, paveiktų skirtingų koncentracijų gliukozės tirpalais, mėginius, palyginsite gautus rezultatus. „Kahoot“ programa padės įtvirtinti įgytas praktines žinias.
Dalyviai bus supažindinti su galimybėmis dalyvauti Saugesnio interneto centro veikloje. Renginyje dalyviai išmoks interaktyvių žaidimų forma: – supažindinti vaikus su rizikomis ir grėsmėmis internete; – užduoti vaikams klausimų apie bendravimo internete ypatumus ir kartu išsiaiškinti jų žinių lygį; – parinkti profilio internete nuotraukas. Pedagogai, ieškantys būdų, kaip telkti mokyklos bendruomenę užtikrinant saugią elektroninę erdvę mokiniams, Read more about Saugus internetas – saugi mokyklos bendruomenė[…]
Skaitymo kompetencijų ugdymas ir tobulinimas. Skaitymo strategijos parinkimas mokant tiek pradedančiuosius (ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus), tiek pažengusius skaitytojus (vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinius): skatinimas domėtis knygomis, iliustracijų svarba, mokymas įsitraukti į skaitymo procesą, skaitomą tekstą sieti su jau turimomis žiniomis, išskirti esmines idėjas, apibūdinti svarbiausius veikėjus. Kaip įtraukimas į skaitymo procesą ugdo vaikų kalbą, skatina Read more about Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?[…]
Įtraukiančios paskaitos tikslas – kartu su visais mokyklos bendruomenės nariais ieškoti metodų ir būdų, kaip kurti saugią aplinką mokykloje. Saugios aplinkos kūrimas – viena aktualiausių šiandienos mokyklos problemų. Tik saugioje mokyklos aplinkoje vaikas gali visapusiškai ugdytis, būti kūrybiškas, iniciatyvus, įgyti psichologinį atsparumą neigiamiems reiškiniams. Saugumo jausmas – vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinių aukštus akademinius pasiekimus. Read more about Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?[…]
Nors Lietuvoje netrūksta itin gabių mokytojų, medijos žurnalistų lūpomis dažniausiai pasakoja mums, ko mokykloje trūksta, kas yra negerai… Kokį mokyklos (mokytojo) vaizdą jos formuoja? Ar tai stichinis procesas, ar kryptinga, apgalvota komunikacija? Kokią įtaką medijų piešiamam mokytojo ir mokyklos portretui daro pati mokykla? Ar šį procesą galima valdyti? Kaip pačios mokyklos ir mokytojų asociacijos gali Read more about Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?[…]
Šiuolaikinį žmogų nuolat atakuoja žinios, sklindančios iš įvairių kanalų: televizijos, interneto, radijo. Žinių gausybė verčia priimti informaciją skubotai, tinkamai neįvertinus jos patikimumo ir naudos. Sunku suprasti ir įsigilinti į visus globalėjančiai pasaulio bendruomenei kylančius iššūkius, dėl to yra patogu tiesiog patikėti ta tiesa, kurią skelbia medijos. Niekam nekyla abejonių, kad šiuolaikiniam žmogui svarbus kritinis mąstymas. Read more about Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka[…]
Kodėl „Google“ taip svarbu? Žinios yra įgyjamos naudojantis įvairiais įrankiais, o šie daro įtaką interpretuojant gaunamą informaciją. Todėl labai svarbu tinkamai pasirinkti įrankius ir išmanyti jų veikimą. Daugumos mūsų naršyklėse – kad ir kokį įrankį naudotume – pradžios puslapis pagal nutylėjimą būna paieškos sistema. Lietuvoje tai yra „Google“ paieškos sistema. Ji paieškos rezultatus rikiuoja pagal Read more about Požeminiai garažai „Google“ karalystėje[…]
Dažnai girdime, jog vienas iš pedagogo uždavinių – ugdyti brandžią ir motyvuotą asmenybę. Ar tai vis dar nauja? Matyt, kad ne – jau Antikos laikais buvo ieškoma atsakymo, kaip išugdyti brandų ir motyvuotą žmogų. Šio pranešimo tikslas – pažvelgti į šią temą plačiau: aptarti paties pedagogo brandos klausimą ir jo įtaką ugdant jauną žmogų, parodyti, Read more about Asmenybės branda ir motyvacija[…]
Pastaruoju metu padidėjo dėmesys paauglių literatūrai, gausėja ir lietuvių autorių šiam adresatui parašytų knygų. Kokius klausimus jos kelia? Kokios raiškos naujovės pastebimos? Ar šiuolaikinės knygos gali konkuruoti su paauglių klasika?Ar jos paskritai skatina skaityti? Į šiuos klausimus bandys atsakyti prelengentai, tačiau svarstyti kviečiami visi renginio dalyviai. Lektoriai: Doc., dr. Kęstutis Urba, literatūros kritikas; Eglė Baliutavičiūtė, literatūros Read more about Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?[…]
Jau tryliktą kartą Lietuvoje informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ kvietė 3–12 kl. mokinius išmėginti savo jėgas sprendžiant įdomius uždavinius. Šie žaismingai ir suprantamai formuluojami uždaviniai apima visas svarbiausias informatikos sritis, parodo jų dermę su kitais mokslais. Geriausiai uždavinius išsprendę mokiniai bus apdovanoti šioje šventėje – jiems bus įteikti „Bebro“ diplomai ar pagyrimo raštai, o Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]
Tai baigiamasis parodos „Mokykla 2016“ renginys. Jame į gerą mokyklą bandysime pažvelgti įvairių mokyklų akimis. Jums pristatysime netradicinių ir neįprastų mokyklų patirtis, pasakodami unikalias istorijas. Išgirsite skirtingų (o galbūt ir kažkuo panašių) istorijų apie bendruomenę mokykloje, alternatyvų mokyklos „veidą“, savarankiškumą. Renginyje tiesiogiai bendrausite su Vilniaus Prano Mašioto pradinės, Demokratinės, Humanistinės, Melkio mokyklos atstovais. Draugiškas dialogas padės atrasti, Read more about Mano gerosios mokyklos istorija[…]
Šioje intelektualių pašnekesių dalyje „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“ dalysimės mintimis šiais klausimais: Kas atveda mokinį į biblioteką: šeima, mokytojas ar draugai? Ką mokinys randa bibliotekoje? Ar literatūros pamokos ugdo kūrybingą skaitytoją? Koks ryšys tarp literatūros pamokų ir skaitymo? Šiuolaikinio rašytojo, šiuolaikinės literatūros vieta mokykloje – ką galime pasiūlyti paaugliui? Rekomenduojamos literatūros Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“[…]
Ši intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta diskusijai apie mokslo reikšmę, jo prestižo būklę, santykį su visuomene ir būdus, kaip mokslą suartinti su mokykla, bendruomene. Renginyje mėginsime atsakyti į klausimus: Kodėl kartais nuvertiname mokslą ir jis mums tampa šiek tiek svetimas? Ar įmanoma, kad suartėtų mokslas ir mokykla, vietos bendruomenė – taptų draugais? Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“[…]
Trečioji intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta ugdymo(si) erdvių kaitos ir mokyklų, verslo, kultūros bei kitų institucijų santykio kuriant jas problematikai. Kintant darbo rinkai ir ryškėjant piliečių pasirengimui aktyviai prisidėti prie šalies pažangos kūrimo, švietimo ekspertai pastebi, jog dėl to auga autentiško mokymosi svarba. Tai leidžia kalbėti apie tradicinių ugdymo(si) erdvių kaitą. Renginyje Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“[…]